دلایل انجام عمل بینی چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی یک نوع عمل جراحی برای تغییر شکل بینی می باشد

در خلال عمل بینی ، جراح یک برش ایجاد می کند تا به استخوان و غضروف بینی دسترسی پیدا کند .برش معمولا در داخل بینی زده می شود بنابراین بعد از عمل جای برش غیر قابل مشاهده است. بر حسب نیاز ممکن است پیوند غضروف یا استخوان (هم می تواند از قسمت هایی از خود بدن بیمار باشد و هم می تواند پر کننده های ترکیبی مصنوعی باشد) نیز انجام شود.پس از اینکه جراح استخوان و غضروف بینی را اصلاح کرد ، پوست و بافت بینی بر روی ساختار جدید می نشیند. البته تاثیر نوع پوست بینی بر عمل جراحی  و نحوه ی جذب شدن پوست را نیز نباید نادیده گرفت.در نهایت یک آتل در بیرون بینی گذاشته می شود تا شکل جدید بینی را تا زمان بهبود پشتیبانی کند.

جراحی بینی استخوانی – غضروفی

ضخامت پوست در بینی های عضروفی یا استخوانی کمتر است ، پوست انعطاف پذیر تر می باشد، تغییرات بیشتری را می تواند تحمل  کند و دست جراح برای ایجاد تغییر در بینی با تراش استخوان و غضروف بازتر است .

یک جراح مجرب به راحتی می تواند تمام اشکالات بینی استخوانی یا قضروفی را برطرف کند و شکل دلخواه را با توجه به خصوصیات ظاهری سایر اجزای صورت به وجود آورد .

در واقع عمل بینی استخوانی یکی از عمل های رایج بینی بوده و افراد اکثرا رضایت زیادی نسبت به عملی که کرده اند دارند و بهترین جراح بینی در تهران هم در انجام این کار مهارت زیادی دارند.

 

نحوه جراحی بینی  های گوشتی

در عمل بینی گوشتی مهمترین کار کاهش بافت از یک قسمت و افزودن بافت به قسمت دیگر است.

بافت افزودنی معمولا از غضروف تیغه ی بینی می باشد . در موارد خاص که تیغه ی بینی غضروف نداشته باشد( مثلا  در اثر تصادف) ؛ از غضروف گوش ، بدون اینکه به ظاهر گوش صدمه ای وارد شود استفاده می شود به آن جراحی بینی با گرافت گفته می شود .

 





:: بازدید از این مطلب : 1271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: